A Volvo Cars márciusban is tovább szárnyalt
Már megint több Volvót adtak el: az XC60, a V40 és az XC90 fogyott a legjobban
Elég erős hónapnak bizonyult az előző a Volvo Cars életében, ugyanis tavaly márciushoz képest idén 9,3 százalékkal több autót adtak el, ráadásul az ázsiai és az EMEA régiókban kétszámjegyű volt a bővülés. A havi összes eladás egyébként 57158 darabnál állt meg, tavaly ilyenkor ez 52279 volt.
Szép számokkal búcsúzik az első generációs XC60
Az első negyedév emelkedése 7,1 százalékos volt, erről nagyrészt a kilencvenes modellcsalád tehet, és persze a kilencedik éve bestseller XC60-as. Utóbbinak egyébként éppen március elején mutatkozott be a második generációja Genfben.
A legerősebb, majd 20 százalékos növekedést egyébként Kínában érte el a Volvo, ahol a helyben gyártott XC60 és S60L modellek voltak a legkelendőbbek. Európában Svédországban, Angliában és Németországban emelkedtek a mutatók. Itt amúgy a V90, XC90 és az XC60 modellek népszerűek jelen állás szerint. A svédeknél amúgy az S90/V90 modellpáros a legsikeresebb. Érthető okokból…
Egyedül a tengerentúlon volt némi csökkenés, Amerikában az XC60 és az XC90 a kedvenc.
Mindez a számok tükrében:
Globálisan továbbra is az XC60 viszi a prímet 18420 eladott darabszámmal (ez 2016-ban 14676 volt), utána jön szorosan a V40/V40 Cross Country 11452 (tavaly 10965). A dobogó harmadik helyén az XC90 áll, a bűvös szám itt 7661 db (2016-ban 8541)
Egyre inkább úgy tűnik, hogy a Volvo Cars kozmikus sebességgel halad a pár évvel ezelőtt, 2020-ra kitűzött, bűvös 800 ezres éves eladás felé.
Hajrá fiúk!
Kövesd a Volvoblogot a Facebook oldalán is, hogy még több, a márkával és a svéd életérzéssel kapcsolatos információról értesülj első kézből! Katt ide: fb.com/volvobloghu