7 dolog, amiért Te is szeretni fogod a V60 Polestart

Teszt: Volvo V60 Polestar 2017

Legutóbb, a 2016-os, még hathengeres Volvo S60 Polestar tesztjéről szóló írásban nagyjából ott hagytam abba, hogy kíváncsi leszek a négyhengeres verzióra. Nos, jelentem, végre ez az idő is eljött, ráadásul a puttonyos változat várta szerető ölelésemet. Amikor a múlt héten megkaptam a kulcsokat a Volvo Váci úti főhadiszállásán, “Élményekben gazdag tesztelést!” kívántak.

img_0447_full-resized.jpg

A teszthét alatt tényleg számos élmény ért, voltak visszatérő emlékek az S60 után, és teljesen új hatások is értek. Ezekből szedtem össze egy csokorral, amitől talán Te is azonnal a “svéd Viagra” kormánya mögé kívánkozol:

1. “A padkák királya” - bárhol képes felállni
Na jó, ez az alcím egy kicsit áthallásos az előző viagrás mondat után, de a V60 Polestar végre tényleg egy olyan sportkombi, amivel gond nélkül állhatunk fel a padkára. Egyedül a 20 colos felnikre kell figyelni, nehogy megsérüljön a manőverezés közben. A V60 ráadásul úgy tudta megőrizni sportosságát, hogy nem egy magas és billegő szekrény látszatát kelti. Az arányok megfelelő érzékeltetéséért egyébként a koptató alá állítottam a telefonomat, sőt még keresnem is kellett a betonon egy göcsörtöt, nehogy hanyatt vágja magát a plus size telefonom (a magassága amúgy 15,8 cm, tok nélkül). Szóval magas, de mégsem zavaróan.

_mg_0568-resized.jpg

2. “Tartalékos” - az erő veled van. Mindig…M.I.N.D.I.G.
Bármelyik fokozatban, bármilyen temponál ugyanúgy húz, hála a turbó és kompresszor nyerő kettősének. Ennek a szuperduónak köszönhetően gázadáskor elbúcsuzhatunk a turbólyuktól, és azonnal kiugrik a 367 fős ménes. A padlózás után mindössze már csak egy feladatunk marad: két kézzel, jó erősen belekapaszkodni a kormányba.

img_0500_full-resized.jpg

Az erő tényleg veled van...

3. Legálisan fröccsözhetsz vezetés közben
Természetesen “csak” gázfröccsözhetsz. Mindössze egy mozdulat a váltókaron, és a sportfokozatba váltva megérkezik a mindent felülíró mély üvöltés. Sajnos nem olyan szépen gurgulázik, mint a hathengeres, de ez a hang is jó nagyon. Függőséget okoz egyből, talán ha két alkalommal tettem vissza normál, “csendes” módba a váltót az együtt töltött egy hét alatt. És naná, hogy bevittem ezt is az alagútba…

 

4. Garantáltan megtalálod a parkolóban
Igen, elsősorban a színe miatt. A Rebel Blue fényezés továbbra is a különleges Volvók védjegye. Igen, a buszoké is, de az más kategória. Az igazi kaméleon -vagy ahogy a művelt amcsi tunerek hívják: sleeper - viszont az ezüst színű változat. Épp olyan, mint Gábor barátom hathengeres Polestarja, akivel az egyik délután össze is futottunk, hogy megnézzük, mennyiben tér el egymástól a két változat. Szinte semmiben, egyedül a felnik designja változott. Ő egyébként szereti meglepni a mit sem sejtő, notórius belsősáv-foglalókat az autópályán. Németországban, természetesen.

photo_2017_04_04_15_47_07-resized.jpg

5. Mindig nyerő számokkal játszhatsz
Bárki kérdezte a Polestar fő tulajdonságait, elismerően bólogatott a teljesítményadatok hallatán. Az egyik szomszédom 190 lóerősnek saccolta, aztán csak kapkodott a levegőért, amikor meghallotta az igazságot: 367 lóerő. A 4,8 másodperces 0-100 elérésében (a négyajtós testvérénél ez 4,7mp) a 3100-5000 fordulat közötti 470Nm-es maximális nyomatéknak is elévülhetetlen érdeme van. Van még egy nyolcsebességes Geartronic automataváltó is, ami a sport módban villámgyorsan vált, miközben elképesztő módon köhög és böfög vissza. A V60 Polestar alapára 16,9 millió forint, azonban szinte teljesen felszerelt, így alig akad néhány extra, ami feljebb tornászná ezt.

img_0486_full-resized.jpg

6. Bárhol, bármikor úton tart
Mivel a V60 Polestart főleg versenypályás használatra tervezték, a közutak sem jelentenek akadályt. Egyrészt a 20 collos felniken gördülő, 245/35-ös gumik mindig gondoskodnak arról, hogy stabilan haladjon az autó, másrészt a hatdugattyús féknyergek alatt feszülő, elöl 371 mm, hátul 302 mm átmérőjú féktárcsák felfoghatatlan lassulásra képesek. A masszív négykerékhajtás a BorgWarnertől érkezik, amely rajtprogram használata esetén fix 50:50-re állítja be az első és a hátsó tengely közötti elosztást. És ne feledjük, hogy ott van még a világ legfejlettebb vezetőtámogató rendszere is. Egyedül a magyar utak foszottak meg a gondtalan autózástól: az úthibákat gumilabda-szerű pattogással honorálta a V60 feszes és kőkemény futóműve.

img_0515_full-resized.jpg

7. Egy igazán elit klub tagja lehetsz
A hazai keret a 2017-es modellévre 10 darab (S60 és V60 Polestar együtt), amiből már 8 példány gazdára is talált. Szóval, aki újonan vágyik egy ilyenre, az már indulhat is, nehogy lemaradjon! A tíz 2.0-ás négyhengeres mellé a 3 literes hathengeresből hivatalosan mindössze 6 db érkezett Magyarországra két éve, így némi pénzmag kiköhögése után tényleg egy szűk körű klub tagja lehetsz. Aki viszont lemarad az első saját kilométerekről, az könyöröghet majd a 16 szerencsés ember valamelyikének, hátha áruba bocsátja majd kedvenc játékszerét. Vagy marad a szürkeimport, de az sem lesz leányálom: a licit a mobile.de találatai alapján 46 ezer euróról indul. Azért világszinten sincs sok Polestar tulajdonos, hiszen míg az első eresztésből 750-ben, addig a második szériából is csak 1500 darabban limitálták gyártást.

img_0531_full-resized.jpg

Bár a vox volvere, azaz a Polestar kipufogójának túlvezérelt bariton hangja adta a legjobb zenét a teszt közben, mégis találtam egy olyan számot, ami mindig eszembe jut e csodás V60 kapcsán:

 

És persze nézd végig a teljes Volvo V60 Polestar galériát itt:

Kövesd a Volvoblogot a Facebook oldalán is, hogy még több, a márkával és a svéd életérzéssel kapcsolatos információról értesülj első kézből! Katt ide: fb.com/volvobloghu