A Rizling-akció - 5. rész: Megérkeztem...

Tegnap délután sikeresen landolt a WizzAir stockholmi járata Skavsta repülőtéren, fedélzetén egy kissé izgatott, de látszólag nagyon boldog emberrel. Ez volnék én. 

photo_2018_02_16_12_15_41.jpg

Az indulás előtti pillanatok

A Nyköping szélén található fapados reptér egyébként két nagy társaság gépeit fogadja: az említett WizzAir mellett a hírhedt Ryanair vasmadarai is ide szállnak le. Két, egymást keresztező runway-ével és néhány kisebb kiszolgáló épületével elég kicsi intézménynek mondható. Viszonylag enyhe télbe érkeztem, hiszen a 0 fok itt szinte már tavasznak számít, az amúgy vaskosnak számító hóréteg olvadásnak indult. No, de vannak itt fontosabb dolgok is kéremszépen!

A parkolóba kisétálva végre megláttam az autómat, erről és az első "lépésekől" készült is egy rövid videó…

 

Az első benyomásaim alapján olcsó ára ellenére egész jó állapotnak örvend, talán a fényezése matt néhány helyen, de mindent egybevéve rendben lesz szerintem. Néhány apróságot pótolni kell az utastérben, meg kell javítani a hátsó ajtó megtört kábeleit, mert a hátsó ablaktörlőt emiatt most az ablakfűtés gombjával lehet ki-be kapcsolgatni. Nagyon vicces amúgy, de nyilván nem maradhat így. Kellemesen teltek az első közös kilométerek, a motorja nagyon finoman jár, a kuplungja talán túl puha, de én eddig automatáztam, a cégesemé pedig betonkemény. Szóval simán lehet, hogy ez így jó. Az átlagfogyasztása 7,1-7,4 között alakul, kíváncsi vagyok, hazafelé meddig jutunk el egy tank benzinnel.

photo_2018_02_16_15_08_42.jpg

Végre alkalmam nyílt a svéd közlekedési kultúra testközelből való megismerésére is. A sebességhatárok elsőre szokatlannak tűnhetnek, hiszen a nagyobb autópályákon 110km/h a megengedett, néhány szakaszon lehet 120-szal is menni. Ami elsőre feltűnt az az, hogy az emberek rendkívül nyugodtan vezetnek. Itt mögötted haladva megvárják, ha előzöl, nem villognak, nem rohannak, nem másznak a valagadba. Igyekeznek betartani minden szabályt.

Az utcaképnek természetesen továbbra is elengedhetetlen elemei a Volvók. Jellemzően kombikkal járnak a svédek, nagyon sok új V90-et láttam - melynek tesztjét ide kattintva olvashatjátok -, rengeteg utolsó szériás V70-et láttam, de volt még régi S60 és előző generációs XC60 is.

Ma egyébként felhajtunk egy-két hiányzó alakatrészt, utána szétnézünk a környéken, és természetesen felkészülünk a nagy útra. Igyekszem több fotót készíteni, tegnap még izgultam kissé... Amúgy már sokkal jobban vagyok, csak ez a fránya köhögés ne volna. De mindegy, ez legyen a legkevesebb.

Továbbra is maradjatok velünk!

volvoblog_18_februar.jpg

Előzmények:
1.: Megint autót hozok Svédországból!
- 2.: Levegőn, földön, vízen, földön…
- 3.: Mennyiből jön haza az autó?
- 4.: Holnap indulás!

Kövesd a Volvoblogot a Facebook oldalán is, hogy még több, a márkával és a svéd életérzéssel kapcsolatos információról értesülj első kézből! Katt ide: fb.com/volvobloghu