Melyik ujjamba...? - Teszt: Volvo XC60 D5 AWD R-Design és T8 AWD Inscription

Ha most kellene választanom a két XC60 között, valószínűleg ordítva futnék ki a világból. A teszthetek alatt mindkét változatot megszerettem valamiért, ezért nagyon nehéz helyzetbe kerülnék. Emiatt át tudom érezni azon szerencsések helyzetét, akik pont a két csúcsmotor között "kell" válasszanak mondjuk egy céges vásárlás alkalmával. Én most mégis megpróbálom a lehetetlent, hátha tudok nekik segíteni, vagy előre meghoznék egy tudatos döntést magamnak, ha ne adj' isten ugyanebbe a helyzetbe kerülnék. Erre azért kevesebb az esély, és amúgy is: köszönöm, jól elvagyok Rizlinggel. Részletek hamarosan... De most haladjunk időrendben.img_0583_full-resized.jpgElőször a 235 lóerős dízel változatot nyúztam, a motor maga nem volt újdonság, hiszen az első nálunk járt S90-et, majd a V90-et és a V90 Cross Country-t is ezzel szerelték. Mindegy, milyen nehéz az adott modell, ez az erőforrás nem ismer lehetetlent. Fogyasztásban sem tér el nagyon, a teszt alatt mért 8-8,5 literes száz kilométerenkénti átlagot simán hozza, sőt ez még lejjebb is vihető. De ugyebár minek, használjuk ki a lovakat rendesen, ha már ennyit adott a göteborgi teremtő.

img_0622_full-resized.jpg

Egy pillanatra sem éreztem, hogy a 235 lóerős teljesítmény és a 480Nm-es nyomaték eltúlzott volna. Emellett a módosított külső olyan megjelenést kölcsönöz, hogy sorra fordulnak meg utána az emberek az utcán. Még mindig. A gyönyörű "R-Design kék metál" fényezése teszi tökéletessé a képet, legyen szó a nappali szaladgálásról, vagy éppen az esti fotózásról a Várkert Bazárnál. Amúgy köszi, Andrasovszky Peti az ismételten hibátlan kompozíciókat! Érdemes minél nagyobb méretben csodálni az alábbi galéria fotóit, ami kattintásra nyílik.

Az átlagnál sportosabbra hangolt ülések köszönik, jól vannak, bármekkora kanyarban megfelelő oldaltartást biztosítanak. Hátul bőséges hely várja azokat, akik eleve csak ott szeretnek tartózkodni, vagy a helyek pénzfeldobásos kisorsolásakor megint írást mutatott a Bélás. A teljes belső tér tökéletesen megfelel egy 3-4 tagú család valamennyi elvárásának, és nagyon nem is volt olyan dolog, ami ne fért volna be leghátulra a hátsó ülések lehajtása nélkül. Igaz sem én, sem  a majd' 5 éves fiam nem játszunk nagybőgőn, de szerintem azt is elnyelné a csomagtartónak becézett Hodály. Aki nem Zoltán. Ennyit a komolyzenéről.

img_2696_full-resized.jpg

Második körben a hibrid T8 került hozzám. Nyilván most mindenki zöld rendszámos, álhibrid adócsaló autónak titulálja, holott messze nem az. Még extrém téli körülmények között (lásd a fotók) is képes volt 18-20km-t tisztán elektromos üzemben megtenni, ez a hirtelen jött tavaszi nyári időszakban lazán felszökken 30-35 kilométerre. Az alapul szolgáló, kétliteres, 320 lóerős T6-os benzinmotor minden helyzetben feltalálta magát, és amikor minden erejére szüksége volt (408 lovas összteljesítményről és bődületes, 640Nm max. nyomatékról beszélek), bóracél ágyúgolyóként hasította maga előtt a téli tájat. Ez de szép irodalmi csöpögés volt... :)

img_2671_full-resized.jpgMocskosul szép...

A fedélzeti számítógép a tartós nyúzás mellett is 10 liter alatti átlagot mutatott, ebben ugye sok téli munkába járós menet, és több rövid távú, tisztán elektromos üzem is benne volt. Én teljes mértékig elégedett voltam ezzel az értékkel, egyedül csak az tűnt szokatlannak, hogy a kisebb üzemanyagtank (ez 71 helyett 50 liter, ami a T8 modellek sajátossága) rövidebb hatótávott mutatott. Halkan hozzátenném, hogy a hibrid akksit sosem töltöttem otthoni konnektorról, mindig az energia-visszanyeléssel játszadoztam. Ami ebben a modellben egyébként elég jó, így kevésbé hatott túlzónak a gyár által megadott 2,2 l/100km-es átlagfogyasztás és 42 km-es elméleti elektromos hatótáv.

T8 galéria, ami szintén kattintásra nyílik:

A T8 AWD Inscription modell alapára közel 21 millió forint, a D5 AWD R-Design 16 millióról startol. A nagy kérdés első körben az, hogy egy jóval kevesebbért a Volvo által hamarosan halálra ítélt gázolajos technológiát válasszuk, vagy a drágább, elegánsabb felszereltségű, konnektoros hibrid rendszerre voksoljunk. Az egyik hazai portál kiszámolta, hogy a T8 nagyjából hat év alatt dolgozza le a D5 “felárát”, ez azért nem olyan rossz. Én nem csinálok titkot abból, hogy a benzines autók iránt vonzódom jobban, így egyértelműen a T8 felé hajlanék a cikk elején megénekelt kiváltságos helyzet esetén. Viszont! Nekem sokkal jobban illik az XC60 szellemiségéhez az R-Design modellek sportosabb megjelenése. Így vegyíteném a kettőt, és már rendelném is a T8 AWD R-Design modellt...

 Kövesd a Volvoblogot a Facebook oldalán is, hogy még több, a márkával és a svéd életérzéssel kapcsolatos információról értesülj első kézből! Katt ide: fb.com/volvobloghu

A Volvoblog az Instagramon is aktív! Keress minket az alábbi felhasználónéven: volvoblog.hungary

A poszt megjelenését a Volvo Autó Hungária Kft. támogatta.
19950_volvo_hu_banner_468x200px.jpg