Sam a házban - az első (kilo)méterek

Az első kilométerek a beharangozottak szerint a szerelőhöz vezettek. Nagy Zoli Volvo-guru már a projekt hajnalától kezdődően időben értesült valamennyi fontos lépésről, és velem együtt izgult akkor is, amikor végre ráállhatott Sam-mel műhelyének egyik csápos emelőjére.

dscf0210.jpgKépünk csak illusztráció, Sam jobb állapotban van ;)

Az autó állapotát illetően két konkrétummal érkeztem a törökbálinti célponthoz, az egyik kissé aggasztó volt, a másik talán egyszerűbb megoldást feltételezett. Kezdem a könnyebbel: az első futómű bal olala felől erős kopogást hallottam, amikor az úton haladva annak kisebb egyenetlenségein áthaladtam. Ezzel Peter csak a határt átlépve szembesült, kitalálhatjátok miért :) (amiért Ausztriában zöldebb a fű, de most ne politizáljunk). A másiktól megijedtem egy kicsit, hiszen a műhely felé vezető úton "odaléptem" neki, és a kickdown-t követően az automata váltó magasabb fordulaton 1-2 másodperc után váltott csak el. Majd miután megérkeztem a célhoz és leállítottam az autót, kiszállás után enyhe égett szagot éreztem.

Az autó felemelése után, az első futómű alapos átvizsgálását követően fény derült az első jelenségre: mindegyik első szilent elfáradt (átszakadt), cserélni kell (max. 40-50 ezer ft.). Közben egy érdekes sunfimegoldást is észrevettünk: a középső kipufogódob külső burkolata az átható rozsdától valamikor szétvált, és az akkori (valamelyik Peter előtti) tulajdonos egy hilti-szalag és némi csavar segítségével sikeresen rögzítette. Mivel az idők során az egyik szalag útnak indult, ez meglehetősen zörgött. Itt álljunk meg egy pillanatra. A remek hangszigetelés miatt az S60-ban ülve semmit sem hallottunk ebből Peterrel, így ez csak felemelés után derült ki. A külső borítást elérte végzete: megtanítottuk repülni. Előrébb, a flexicső túl flexi, ettől egy fokkal hangosabb is, de ez ráér még.

img_4731.JPGA külső kipufogó-borítás, a sikeres földetérést követően 

Az S60 alja a legendás svéd útszórási technológia korróziós hatása ellenére (évi 7 hónap agyig tolt sóban) teljesen egyben van, egyedül két helyen találtunk az alvázon egy-egy tenyérnyi felületi rozsdát. Sem az ajtók alján, sem pedig a sárvédőéleken nem találkoztunk rügyezéssel, egyedül a hátsó kipufogódob teteje rohad (lassan cserés), valószínűleg az aktív városi használattól ilyen. Ennyit az aljáról.

Még a felelmelés előtt rákérdeztem az odaúton tapasztalt váltási anomáliára, nagy valószínűség szerint Peter 2000 km-es kímélő vezetése és a váltó adaptív mivolta okozhatta ezt a késést (azóta 1200km alatt nem tapasztaltam ilyet). De mi volt olyan büdös? Kimentem megmutatni, majd egy óvatlan pillanatban megoldódott a gordiuszi csomó: a szomszéd ház fatüzelésű kéményén jött ez a szag :)))) A váltóolaj gyönyörű pirosas-aranyszínű (nem piros arany), illata van, nem pedig szaga, így megnyugodtam. Mivel még nem sikerült kiderítenem az autóhoz kapott számlahalomból, hogy mikor cseréltek utoljára olajat az automataváltóban (60-80 ezer km-enként erősen ajánlott), ezt a feladatot nyár elejére lőttük be. Peter az ideút előtti napokban kicserélte az összes fékbetétet, -tárcsát és tartókonzolt, a két berepedt ködlámpát, a kissé karcos bal hátsó ajtókárpitot és szintén a bal hátsó ajtó kis elefántablakának keretét, miután azon némi felületi rügyezés mutatkozott a festés alatt - valószínűleg gyártási hiba. Így alig maradt javítanivaló az autón. Hurrá!

12405152_550742488422706_1815912652_o.jpgPeter ezt is kicserélte, mert kissé pöttyös volt...

A fentieket leszámítva az autó tökéletesen és simán fut, rendkívül élvezem reggelente a másodpercek alatt bemelegedő ülésfűtést. Így az én autóipari must have-ként emlegetett automataváltó-tempomat kombóm az ülésfűtéssel vált nélkülözhetetlen alaptrióvá.

Mivel igen sokat foglalkozom zenével, nagyon fontos volt az is, milyen hangcucc van az autóban. A gyári hifi majdnem a legjobb: HU-603 CD-vel és magnóval, amit anno High Performance néven árultak 10 hangszóróval és 4x50 wattos erősítővel. Újra előkerültek kedvenc lemezeim, például a Dire Straits "On The Night" korongja, ami nálam a TOP10 kedvenc koncertlemez listáról sohasem hiányozhat. Ez írtó jól szól, bár teljesen kicsavarva torzul néha, de ez a hangerő már nem annyira egészséges.

e4.jpgHU-603, egy korabeli fotómontázson

 
Dire Straits - On The Night: kötelező alapdarab pl. Kisgrofó helyett :)