Így csapat a hóban a világ legjobb rendőrautója a Volvo tesztpályán

A speciális Volvo V90 Cross Country Polisbli a legmagasabb pontszámot érte el a teszteken

Egy maréknyi szerencsés svéd újságíró nemrég abban a különleges helyzetben lehetett, hogy rendesen kipróbálhatta az első, rendőrségi átalakításon átesett Volvo V90 Cross Country-t a Volvo havas lappföldi tesztpályáján, Jokkmokk közelében. Bár még itthon messze nincs tél és igazából nem is vágyunk rá, a Skandináv-félszigeten már könnyen találni hófedte tájakat.

v90cc_rendorauto.jpg

Ahogyan arról már korábban is beszámoltunk, a V90/V90 Cross Country rendőrautó az első olyan modell, amely az eddigi legmagasabb, 10-ből 9,2 pontos értékelést kapta a rendőrség különleges tesztjén. Összehasonlításul: a nemrég leköszönt XC70 9-et, míg a V70 8,8 pontot tudott eddig elérni. A Volvo célja az volt, hogy a V90 Cross Country a világ legjobb rendőrautója legyen. Hát sikerült nekik.

A svéd rendőrségi flotta legújabb tagjáról annyit tudni, hogy az alapból 2 tonnás (!) jármű további 600 kilóval terhelhető, D4 AWD, D5 AWD (ez van a videón is) és T6 AWD változatokban érhető el. A felvételeken is látható 18 collos felnik alapesetben az új XC60 modellekhez érhetők el, a V90 CC hasmagassága pedig 20cm. Az autó tetején látható fényhíd a trollhattani Standby gyár terméke, nekünk egyébként az oldalsó visszapillantó tükrökre szerelt mini-villogók tetszenek a legjobban.

Később ellátogattak a Volvo Cars göteborgi, “speciális járművek” gyártórészlegéhez is, ahol évente a 300-400 rendőrségi modell mellett, mentőautókat és taxikat is összeszerelnek. Egy rendőrautót egy munkás szerel össze/alakít át, a teljes ráfordított munkaórák száma: 40. A különleges, rendőrségi igényeknek megfelelő rendőrautókból összesen négyféle (A, B, C, D) változat létezik, a videóban később szereplő, fehér autó például egy jelölés nélküli verzió, amin összesen 18 helyre tudnak kék lámpákat felszerelni.

A rendőrautókat egyébként számos módon változtatják meg a hétköznapi modellekhez képest: többek között erősebb fékekkel és módosított futóművel, valamint extra lökhárítókkal rendelkeznek a sokkal nagyobb igénybevétel miatt.

A hatóság egyébként a korábbi tesztek során összesen öt modellt hagyott jóvá: a Volvo mellett az 5-ös BMW-t, az E-osztályos Mercedes-t, a VW Passatot és az Opel Insigniát; utóbbiból az újságíró évek óta nem látott egyetlen példényt sem Svédország útjain.
 
A teljes, svéd nyelvű videót itt nézheted meg:

 

Kövesd a Volvoblogot a Facebook oldalán is, hogy még több, a márkával és a svéd életérzéssel kapcsolatos információról értesülj első kézből! Katt ide: fb.com/volvobloghu

A Volvoblog már az Instagramon is aktív! Keress minket az alábbi felhasználónéven: volvoblog.hungary