Megint díjat nyert az új Volvo XC60

Reméljük, ennek a sorozatnak messze nincs még vége

Még nincs 5 napja sem, hogy beszámoltunk az új XC60 díjesőjéről, ma újra jó híreket kaptunk Göteborgból. Történt ugyanis, hogy a Volvo prémium középkategóriás SUV-ját választották meg a 2018. év észak-amerikai szabadidőjárművének. Az XC60 a második Volvo, amely ebben a kitüntetésben részesült, miután 2016-ban az XC90 nyerte el a "North American Utility of the Year" címet.
211731_xc60_t8_inscription-resized.jpg

A 2018. Év Észak-Amerikai Autója, Szabadidőjárműve és Pickupja (NACTOY) díjátadón elért siker nem az első idei elismerés az XC60 számára: a modellt januárban 2017 legjobb általános biztonsági teljesítményt nyújtó modelljévé koronázta az Euro NCAP, amelynek 2017-es tesztjein nem kevesebb, mint harminc márka hetven, eltérő méretosztályokba besorolt típusánál ért el magasabb pontszámot.

A széles körű elismerés többek között annak köszönhető, hogy az új XC60 a Volvo legszebb hagyományaihoz méltóan olyan technológiákkal büszkélkedhet, amelyek a ma megvásárolható legbiztonságosabb gépkocsik közé emelik. Az úttörő City Safety rendszert új Steer Assist (kormányerő-rásegítés) funkcióval egészítették ki. A Frontális ütközést elkerülő, aktív kormányzás (Oncoming Lane Mitigation) névre keresztelt új biztonsági rendszer segít elkerülni a szemből történő ütközést, míg a Volvo holttérfigyelő rendszere (BLIS) mérsékli a sávváltás során felmerülő ütközési kockázatot.

211734_xc60_t8_inscription-resized.jpg

A Volvo fejlett vezetőtámogató rendszere, a megfelelően felfestett útszakaszokon 130 km/óráig a kormányzásban, gyorsításban és lassításban közreműködő Pilot Assist opcióként rendelhető az új XC60 szabadidőjárműhöz.

„A Volvo XC60 a biztonsági- és vezetőtámogató rendszerek terén magasabbra emeli a mércét a kompakt szabadidőjárművek körében, méghozzá hamisítatlan skandináv dizájnnal párosítva” – mondta said Mark Phelan, a NACTOY elnöke.

Az új XC60 szabadidőjármű is megrendelhető a Volvo díjnyertes T8 Twin Engine hálózatról tölthető benzin-elektromos hibrid hajtásláncával. A kínálat csúcsát megtestesítő plug-in hibrid legnagyobb rendszerteljesítménye 407 LE, álló helyzetből 5,3 mp alatt gyorsul 100 km/órára. A motorválasztékban megtalálhatók még a 190 lóerős D4, illetve a PowerPulse technológiát alkalmazó, 235 lóerős D5 dízelmotorok. Ami a benzinmotorokat illet, a T5 erőforrás 254 lóerős, míg a turbófeltöltővel és kompresszorral egyaránt felszerelt T6 teljesítménye 320 LE, maximális forgatónyomatéka 400 Nm.

Kövesd a Volvoblogot a Facebook oldalán is, hogy még több, a márkával és a svéd életérzéssel kapcsolatos információról értesülj első kézből! Katt ide: fb.com/volvobloghu

A Volvoblog az Instagramon is aktív! Keress minket az alábbi felhasználónéven: volvoblog.hungary