5+1 érdekesség a 40 éves Volvo 262C-ről

206104_volvo_262_c-resized.jpg

Az idén 90 éves Volvo Cars éppen 40 évvel ezelőtt mutatta be a legendás 200-as sorozat - amit sokan csak “brick” azaz tégla Volvónak hívnak - legfényűzőbb luxuskupéját. A mindössze 4 évig gyártott 262 Coupé a Genfi Autószalonon mutatkozott be, teteje 60mm-rel volt alacsonyabb a hagyományos kettes szériánál.

Íme 5+1 dolog, amit mindenképpen érdemes megjegyezni a negyven éves szépségről:

1. A 262C nem a legelső kétajtós változata volt a fényűzőbb, 260-as szériának. 1976-77 között 3329 darabot gyártottak a 262GL modellből, kizárólag az Észak-Amerikai piacra. A 242-es modelltől eltérően csak V6-os motorral készült, és a 260-as sorozat még exkluzívabb elejét örökölte. Az 262C-ből egyébként 6622 darab készült 1977 és 1981 között.

autowp_ru_volvo_262_gl_us-spec_1.jpg

2. A 262C volt mindaddig az egyetlen olyan modell, amely műbőr tetőborítással hagyta el a gyárat. Kezdetben csak ezüstmetál színben árulták, 1979-től aranymetál színben, majd 1980-tól fekete, világoskék színben is elérhető volt, ekkor hagyták el egyébként a műbőr tetőt is. Később az amerikai piacos 760-as kombik is megjelentek “burkolt” tetővel.

206105_volvo_262_c-resized.jpg

3. A Coggiola által elkészített egyetlen prototípust a göteborgi Volvo Múzeumban állították ki, ez a mai napig megtekinthető. A 262C-t egyébként a Bertone gyártotta Torinóban épp úgy, mint a hosszított 264TE modellt.

cf1557b89c0d577306408ce62f72e43b.jpg

4. A Solaire manufaktúra a Volvo Cars Észak-amerikai képviselet megbízásából építhette meg a 262C kabrió változatát. Mindössze 5 példány készült belőle.

160690_1981_volvo_262c_solaire-resized.jpg

5. A Volvo Cars vezérigazgatója, Pehr G Gyllenhammar egy teljesen egyedi céges 262C-vel járhatott munkába. A kívül és belül egyaránt piros színben pompázó kupéba - még a fejtámlák is izzó vörösek - a széria V6-os motor helyett a legendás B21ET turbós, négyhengeres erőforrást építették. A mattfekete fényezést kapott külső dekorelemek és hűtőrács közül az utóbbi a GLT és a Turbo modelleken jelent meg 1984-ben.

dscn4200.jpg

+1. A 262C egyre jobb befektetésnek tűnik a gyűjtők körében, hiszen elég ritkának számít vilégszerte. A legszebb állapotú példányért a német mobile.de használtautós portálon 25.000 Eurót, azaz több mint 7,5 millió forintot kérnek.

screen_shot_2017-03-12_at_22_01_56.png

Végül ne felejtsd el megnézni a Volvo 262C galériát:

Kövesd a Volvoblogot a Facebook oldalán is, hogy még több, a márkával és a svéd életérzéssel kapcsolatos információról értesülj első kézből! Katt ide: fb.com/volvobloghu