Frissült az XC90, megjöttek a B5 mild-hibrid motorok

A nagy SUV is megkapja a KERS-es erőforrást

Öt év után ráncfelvarrást kap a Volvo legnagyobb szabadidőautója. A megújult XC90 elsőként kínálja a KERS mozgási energiát visszanyerő fékrendszert a teljesen új, „B” motorjelzés néven. Az új, részben villamosított hajtáslánc akár 14 százalékkal képes csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást valós felhasználási körülmények között.

xc90_12.jpg

Az XC90 szinte észrevétlenül változott meg, az újdonságot az új keréktárcsák, új karosszériaszínek, valamint egy új, modern hűtőmaszk jelentik. De más is változott a nagyautóban:
- a City Safety és a BLIS holttérfigyelő rendszerek már aktív kormányrásegítésdel működnek
- az XC60 modellnél bevezetett, frontális ütközést elkerülő rendszer (Oncoming Lane Mitigation system) mostantól az XC90-hez is elérhető
- a keresztirányú forgalomfelügyelet technológiát automatikus vészfék funkció egészíti ki
- a Sensus infotainment rendszer az Apple Carplay integráció mellett mostantól az Android Auto rendszerrel is kompatibilis
- új, hatüléses kivitel
- fekete ablakkeretek és tetőkorlátok
- új kristály váltógomb a T8 Twin Engine modelleken

Nézd meg az XC90 valamennyi külső-belső újdonságát az alábbi galériában!

Az új break-by-wire (elektronikus) fékrendszer az energia-visszanyerő rendszerrel együttműködve visszanyeri a fékezés során felszabaduló mozgási energia nagy részét, és ezzel csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást. Az új ‘B’ jelzésű modellek mellett továbbra is elérhető az új XC90-hez a Volvo T8 Twin Engine plug-in hibrid villamosított hajtáslánc opciója. Az XC90 frissített, 2020-as modellévű kiadását májustól gyártják a torslandai üzemben, de már világszerte megrendelhető a Volvo valamennyi piacán.

b5.jpg

A B-motorok
A Volvo a következő hónapok során „mild hibrid” hajtásláncokat vezet be, először az XC90 és XC60 szabadidőjárművek dízelmotoros kiadásain jelennek meg a B-verziók. A vállalat stratégiájával összhangban, valamint a rendkívüli piaci kereslethez igazodva a Volvo Cars úgy módosította gyártókapacitását, hogy a Twin Engine plug-in hibrid járművek mostantól a teljes termelés akár 25 százalékát tehetik ki. Ezen túlmenően a várakozások szerint az új „B” jelzésű hajtásláncok fokozatosan alapértelmezetté válhatnak, közelebb juttatva a Volvót azon célkitűzésének megvalósításához, hogy a következő évtized derekára valamennyi autója részben vagy teljesen elektromos hajtású legyen.

Emellett:
- a Volvo nagyobb, SPA padlólemezén alapuló modellek új és frissített hajtásláncokat kapnak.
- a továbbfejlesztett T8 Twin Engine plug-in hibrid akár 390 lóerős teljesítményt, új akkumulátort, valamint elektronikus fékrendszeren alapuló, fejlett töltési rendszert kap. A T8 hajtáslánc hatótávolsága 14 százalékkal nőtt; a hajtáslánc a 90-es és 60-as szériák összes modelljéhez elérhetők.
- A kisebb kapacitású T6 Twin Engine plug-in hibrid hajtáslánc is megújul az idén, és megkapja az új akkumulátort és a brake-by-wire féktechnológiát. Ez a módosítás is mintegy 15 százalékkal nagyobb hatótávolságot eredményez; ez a hajtáslánc a V60 kombi és S60 szedán modellekhez érhető majd el.
- az XC90 megkapja a B5 jelzésű mild hibrid benzin - vagy dízelmotort, illetve a B6 jelzésű mild hibrid benzines hajtásláncot. A benzines változatok ősszel jelennek majd meg a kínálatban.
- az XC60 ügyfelei a B5 mild hibrid benzin- vagy dízelmotor, a B4 mild hibrid dízelmotor, valamint a B6 mild hibrid benzinmotor között választhatnak. A B5 benzines hajtáslánc első- és összkerékhajtással egyaránt elérhető. A benzines változatok ebben az esetben is majd ősszel jönnek.
- a Volvo továbbfejlesztette jelenleg is elérhető T8 és az itthon 2020-tól elérhető T6 Twin Engine plug-in hibrid hajtásláncait, és ezzel párhuzamosan megerősítette, hogy az év végéig valamennyi modellcsaládjában elérhető lesz a plug-in technológia.

Kövesd a Volvoblogot a Facebook oldalán is, hogy még több, a márkával és a svéd életérzéssel kapcsolatos információról értesülj első kézből! Katt ide: fb.com/volvobloghu

Hamarosan indul az 5henger, a Volvoblog rendszeresen jelentkező podcast adása is! Ha nem akarsz lemaradni az epizódokról, kövesd a műsor Facebook odalát is: fb.com/othenger

A Volvoblog az Instagramon is aktív! Keress minket az alábbi felhasználónéven: volvoblog.hungary