Újrahasznosított acélt használ a jövőben a Volvo

Új megállapodást írt alá Volvo az SSAB (nem SAAB) svéd acélipari vállalattal

Új megállapodást írt alá Volvo az SSAB svéd acélipari vállalattal, így utóbbi 2025-től kiváló minőségű újrahasznosított, illetve zéró közeli károsanyag-kibocsátású acélt szállít az autógyártó részére. A Volvo az első autógyártó, amely sorozatgyártás céljára megállapodást írt alá az SSAB-val újrahasznosított, közel zéró kibocsátású acél sorozatgyártásba történő szállításáról.

349865_volvo_cars_signs_recycled_steel_deal_with_ssab.jpg

A megállapodás, amely a két vállalat között korábbról fennálló, hosszú távú együttműködésnek a kiterjesztése, a fenntarthatóbb acélra történő átállási törekvések élére emeli a Volvót. Az újrahasznosított és zéró közeli emissziójú acél beszerzésén felül a Volvo Cars a hulladékacél értékesítésével is igyekszik közelebb kerülni a körkörös gazdaságra vonatkozó célkitűzéseinek megvalósításához. Így a Volvo egy zártláncú rendszerben képes a lehető leghosszabb ideig, a lehető legmagasabb értéken tartani a nyersanyagokat.

Az újrahasznosított acélt a hamarosan bemutatkozó, tisztán elektromos EX60 szabadidőjármű, illetve a Volvo új generációs SPA3 architektúráját alkalmazó, további modellek egyes alkatrészeinek a gyártásánál fogják felhasználni. Kulcsfontosságú, hogy ellenálló-képességét és tartósságát tekintve az újrahasznosított acél maradéktalanul teljesíti ugyanazokat a biztonsági elvárásokat, amelyeket a primer acélokkal szemben támasztunk.

Az SSAB zárt láncú rendszere alkalmas az acélhulladékok újrahasznosítására. Ezzel jelentős mértékben csökkenthető a szén-dioxid-kibocsátás, illetve az anyagok és természetes erőforrások hosszabban hasznosíthatók. Az Európán belül, hagyományos eljárással gyártott acélokkal összehasonlítva az SSAB újrahasznosított acéljainak a gyártása csaknem 100 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár, miközben a késztermékben csaknem 100 százalék az újrahasznosításból származó nyersanyagok aránya. 

A Volvo Cars elkötelezett a tisztán elektromos jövő iránt. A gyártó arra törekszik, hogy 2040-re nettó zéróra csökkentse üvegházhatású gázkibocsátását. 2030-ra az egy autóra esőszén-dioxid-kibocsátást 65-75 százalékkal kívánja csökkenteni (a 2018-as értékekhez viszonyítva), és ennek érdekében teljes értékláncában folyamatosan mérsékli a karbonkibocsátást.

Ennek egyik példája az SSAB vállalattal aláírt megállapodás, amely egyben a Volvo Cars körkörös gazdasági törekvéseit is támogatja: ezek értelmében járműveiben az autógyártó 2030-ra flottaszinten átlagosan 30 százalékban kíván újrahasznosított anyagokat alkalmazni, a 2030-tól bevezetendő új modellek esetében pedig minimum 35 százalék a reciklát vagy bio-alapú anyagok megcélzott aránya.