Mindenhol nagyot ment a Volvo 2018-ban

Magyarországon is taroltak az XC modellek

Egész egyszerűen elképesztő az, ami a Volvo háza táján történik mostanában. Nemzetközi szinten jócskán megugrották a 600.000 eladott autós álomhatárt, itthon pedig szintén soha nem látott mértékű számok születtek: 1814 darabbal ez volt a Volvo Autó Hungária legjobb éve. Lássuk, hogyan jött mindez össze.

247233_full_car_range-resized.jpg

A Volvo Cars 2018-ban új értékesítési rekordot ért el, 1927-es megalapítása óta először lépte át a 600 ezer darabos álomhatárt. A tavalyi évben az eladások 2017-hez képest 12,4 százalékkal nőttek, és ez az év végére 642 253 darab új autót jelentett. Az értékesítés szempontjából ez már az 5. egymást követő rekordév. 2017-ben a vállalat 571 577 autót adott el.

2018-ban a legnépszerűbb Volvo modell az új XC60 volt, amiből 189 459 darabot (2017: 184 966 db) értékesítettek, ezt követte az XC90 94 182 darab autóval (2017: 87 518 darab) és a V40/V40 Cross Country modell 77 587 darab autóval (2017: 95 370 darab). Az XC40-ből az első 12 hónapban 75 828 darab talált gazdára, az S90 modellből pedig 57 142 darabot értékesítettek (2017: 46 602 darab).

A kínai régióban 14,1 százalékkal nőttek az eladások 2017-hez képest, és ez tavaly 130 593 új Volvo forgalomba helyezését jelentette. Európa szintén jelentősen hozzájárult a rekorderedményhez. 2018-ban 317 838 új Volvo talált gazdára, ez 2017-tel összehasonlítva 6,4 százalékos növekedést jelent.

Rekordok Magyarországon is
Itthon is volt mire büszkének lennie a hazai importőrnek, hiszen a Volvo Autó Hungária (VAH) 24 éves fennállása óta nem adtak el ennyi autót, mint 2018-ban. Az 1814 forgalomba helyezett járművel kimagasló eredmény született, és ha azt vesszük, hogy a tavalyi évben több mint 2000 darab Volvo gépjárművet rendeltek meg az ország márkakereskedésieben, akkor teljesen jogos az újévi pezsgőpukkantás.

_mg_0645.jpg

De nézzük meg, hogyan is alakult a kedvenc modellek megoszlása Magyarországon:
1.: XC60 (605 db, 33,3% részesedés)
2.: XC90 (315 db, 17,4%)
3.: XC40 (212 db, 11,7%)
4.: V40 (197 db 10,8%)
5.: S90 (151 db, 8,3%)

img_9538_2000_edit.jpg

Még néhány érdekesség itthonról:
- a legnagyobb növekedést az S90 érte el, 53 százalékot
- a legeredményesebb hónap 2018-ban a novemberi volt, ekkor 225 új Volvo kapott rendszámot
- az értékesítés szempontjából ez már az 5. egymást követő növekedési év, 2017-ben a VAH 1437 autót adott el
- a benzines és a T8 Twin Engine motorral ellátott modellek aránya 18-ról 34 százalékra ugrott
- a T8 Twin Engine modellek száma megduplázódott
- a Volvo magyarországi hálózata 13 márkakereskedésből áll, a legújabb értékesítési pont tavaly év végén nyílt meg  Békéscsabán
- a kereskedések 90%-a már az új modern skandináv formanyelv szerinti arculatot képviseli, a fennmaradó kereskedések ez irányú fejlesztései 2019 folyamán szintén befejeződnek.

Kövesd a Volvoblogot a Facebook oldalán is, hogy még több, a márkával és a svéd életérzéssel kapcsolatos információról értesülj első kézből! Katt ide: fb.com/volvobloghu

A Volvoblog az Instagramon is aktív! Keress minket az alábbi felhasználónéven: volvoblog.hungary