Volvo 2019 - túl a hétszázezren!

A rekordokat a gyártó az XC modelleknek köszönheti

Elképesztő módon alakult a Volvo tavalyi éve, miután már hatodik alkalommal haladta meg az előző év eladásait. 2019-ben először történt meg a vállalat 93 éves fennállása alatt, hogy az értékesítés áttörte a 700 ezres darabszámot. Tavaly a Volvo 705 452 új autót adott el, ez 9,8 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, és ez a növekedés mind a három kereskedelmi régióban (Amerika, Ázsia, EMEA) teljesült.261254_volvo_cars_suv_line-up.jpg

Az új értékesítési rekord mögött elsősorban a Volvo számos nemzetközi díjjal jutalmazott SUV modelljei iránti erős fogyasztói kereslet áll, de az alternatív hajtású modellek iránt is óriási az érdeklődés, a 2019-ben eladott 45 933 plug-in hybrid modell 22,9 százalékkal haladta meg a 2018-as számokat, és 100 százalékkal a 2017-es statisztikákat. A vállalat már november végére meghaladta 2018. teljes éves eladási számait, a december pedig a vállalat eddigi legerősebb hónapja lett 74 239 értékesített autóval.

Kína 154 961 darab új Volvót értékesített 2019-ben, ez 18,7 százalékos növekedést jelent, ami a piac legtöbb szereplőjéhez képest magasabb érték. Ez minden idők eddigi legjobb eredményét eredményezte Kínában, és egyben a legmagasabb számot, amit a Volvo egy országban elért eddig. Az Egyesült Államokban 108 234 új Volvo talált gazdára, ezzel a 100 000-es határt először haladta meg az ország 2007 óta. Ez 10,1 százalékkal magasabb a tavalyi eredménynél. Az európai régióból érdemes kiemelni Németországot, ahol különösen erős volt a növekedés, és a vállalat történetében először érték el az ötvenezres eladást, de Nagy-Britannia is új rekorddal büszkélkedhet, amivel először haladta meg a 1990-es eredményeit. Ha a teljes világot nézzük, számos ország dicsekedhet még csúcsokkal, ide tartozik Ausztria, Belgium, Brazília, Csehország, Dél-Korea, Lengyelország, Magyarország és Portugália.

A modelleket vizsgálva a legnépszeűbb Volvo típus továbbra is az XC60, melyet az XC40 és az XC90 követ, de a 60-as és 90-es széria többi modellje is hozzájárult főleg Európa és Kína növekedéséhez. 2020-ban vezeti be a Volvo a Recharge családot, amely a Volvo teljesen elektrifikált és a plug-in hybrid változatait fogja össze. A Recharge vonal újabb lökést adhat az értékesítés növekedésének. A Volvo célja, hogy 2020-ban az eladások 20 százaléka már Recharge változat lesz.

Minden modellnek van Recharge változata, az XC40-es modelltől kezdve a 60-a szérián át az XC90 terepjáróig. A Volvo az egyetlen gyártó, aki valamennyi típusához ajánl plug-in hybrid változatot, és hamarosan – 2020-ban már 9 országban – megjelenik az XC40 Recharge változat, a Volvo első teljesen elektromos modellje is.

Mindezek táblázatban:

screen_shot_2020-01-14_at_22_00_34.png

2019-ben a legkeresettebb Volvo modell, az XC60 204 965 példányban kelt el (2018: 187 339), a másik helyre az XC40 került 139 847 darabbal (2018: 75 828), míg a harmadik legnépszerűbb modellnek az XC90 bizonyult 100 729 darabbal (2018: 94 182).

A Volvo természetesen Magyarországon is csúcsokat döntögetett, a tavalyi év hazai eredményeiről EBBEN a bejegyzésben számolunk be.

ÚJ!!! Iratkozz fel a Volvoblog YouTube csatornájára: https://www.youtube.com/c/VolvoblogHungary

Kövesd a Volvoblogot a Facebook oldalán is, hogy még több, a márkával és a svéd életérzéssel kapcsolatos információról értesülj első kézből! Katt ide: fb.com/volvobloghu

Hamarosan indul az 5henger, a Volvoblog rendszeresen jelentkező podcast adása is! Ha nem akarsz lemaradni az epizódokról, kövesd a műsor Facebook odalát is: fb.com/othenger

A Volvoblog az Instagramon is aktív! Keress minket az alábbi felhasználónéven: volvoblog.hungary