Megérkezett a Volvo XC40!
Jön a háromhengeres motor is
A Volvo Milánóban ma végre lerántotta a leplet a legkisebb szabadidőjárművéről, amely a keresztségben az XC40 nevet kapta. No, nem összetévesztendő a V40 Cross Countryval, mert az merőben más. Az új, kompakt telis tele van innovációkkal. Formavilága sokkal több, mint kifejező, zseniális tárolómegoldásai és intelligens technológiái igazi városi társsá teszik.
Az XC40 érkezésével a Volvo Cars fennállása óta először kínál három vadonatúj, világszerte elérhető szabadidőjárművet az autópiac legnagyobb ütemben növekvő szegmensében, megalapozva további növekedését az értékesítés és a jövedelmezőség terén.
Az új XC40 az első olyan modell, amely a Volvo Cars új fejlesztésű, moduláris jármű platformjára (CMA) épül, arra a platformra, amely a 40-es széria további, tervezett típusainak – köztük tisztán elektromos üzemű járműveknek – is alapjául szolgál majd.
„Az XC40 az első Volvo a városi szabadidőjármű szegmensben. Megjelenésével egyrészt még vonzóbbá válik, másrészt vadonatúj irányba indulhat el márkánk. Az XC40 a Volvo modellkínálatának friss, kreatív és karakteres új tagja, ezért magától értetődőnek tűnt, hogy itt, Milánóban, a divat, a művészetek, a formatervezés és az életmód európai fővárosában mutassuk be a modellt” – mondta Håkan Samuelsson elnök-vezérigazgató.
Ami a technológiai tartalmat illeti, az XC40 az új 90-es és 60-as szériákban megismert, díjnyertes biztonsági, kapcsolódási és infotainment technológiákat honosítja meg a városi szabadidőjárművek kategóriájában. Ahogy fivérei, az XC40 is rávilágít arra, hogy az új, házon belül kifejlesztett technológiák alkalmazása valósággal átformálja a márkát és annak jövedelmezőségét. Ezek a technológiák az új XC40-est a prémium városi szabadidőjárművek kategóriájának egyik leggazdagabban felszerelt képviselőjévé teszik. Az XC40 olyan biztonsági és vezetőtámogató funkciókat kínál, mint a Volvo Pilot Assist rendszere, a City Safety, az útelhagyást gátló biztonsági rendszer, az automatikus fékvezérléssel kombinált, kitolatáskor a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, vagy a 360 fokos kamera, mely segíti a manőverezést a szűk helyeken.
Az XC40 emellett radikálisan újszerű választ ad a fedélzeti tárolás kérdésére is. A modell ötletes belső kialakításának köszönhetően az XC40 utasai a szokásosnál praktikusabb tárolóhelyet találnak többek között az ajtókban és az ülések alatt. Emellett külön rekesz várja – és tölti vezeték nélkül – a mobiltelefonok nagy részét, egy kihajtható akasztó pedig a kézitáskák és szatyrok elhelyezését könnyíti meg.
Az XC40 bevezetésekor kétféle négyhengeres Drive-E erőforrással: a D4 dízelmotorral, illetve a T5 benzinessel érhető el. A későbbiekben további opciók, így többek között hibrid, valamint tisztán elektromos meghajtású hajtáslánc-variációk is megjelennek.
És ami a legfontosabb: az XC40 a Volvo kínálatában elsőként kapja meg a cégcsoport új háromhengeres, 1.5 literes motorját. Az új XC40 gyártása novemberben kezdődik a Volvo Cars belgiumi üzemében, Gentben; a megrendeléseket pedig már szeptember végétől fogadja a Volvo.
A teljes gyári fotógalériát feltöltöttük a Facebook oldalunkra! Kattints IDE, és már nézheted is!
Kövesd a Volvoblogot a Facebook oldalán is, hogy még több, a márkával és a svéd életérzéssel kapcsolatos információról értesülj első kézből! Katt ide: fb.com/volvobloghu
A Volvoblog már az Instagramon is aktív! Keress minket az alábbi felhasználónéven: volvoblog.hungary