Kínából érkezik a Polestar 1 csodakupé

Mindeközben elindult az XC40 gyártása Belgiumban

A Polestar bejelentette, hogy a kínai Csengtu városában megkezdődött annak az új, ultramodern gyártólétesítménynek, a Polestar Production Centre-nek az építése, ahol a vállalat első modellje, a Polestar 1 készül majd.press_release_ppc_1.jpg

A Polestar Production Centre gyártóközpont a tervek szerint 2018 derekára elkészül, és megkezdődhet a gyártósor felszerszámozása, majd az előszériás termelés – ez a kilenc hónapos, meglehetősen agresszív építési terv komoly kihívást jelent a projekt résztvevői számára.

A nemzetközileg elismert, díjnyertes norvég építészstúdió, a Snöhetta bevonásával tervezett Polestar Production Centre Kína leginkább környezettudatos autógyártó létesítménye lesz, illetve világszinten is az egyik legjobb energiahatékonyságú üzemként működik majd. A gyár az Arany minősítést célozza meg a világszerte elismert LEED (Leadership in Energy and Environmental Design - Élvonalbeli energia- és környezettudatos tervezés) minősítésen. A Polestar Production Centre-ben készül majd a Polestar 1, a 600 lóerős elektromos sporthibrid hajtáslánccal szerelt Grand Touring kupé, amely a hibrid járművek körében világelsőnek számító 150 kilométeres tisztán elektromos hatótávolsággal büszkélkedhet. A Polestar a jelenlegi tervek szerint évente legfeljebb 500 darabot épít a modellből.

Eközben szépen csendben legördült a belgiumi Gentben működő gyártósorról az XC40 kompakt szabadidőjármű első ügyfélpéldánya. Az új XC40, amelyre máris több mint 13 000 megrendelést regisztráltak, a Volvo Cars legelső kompakt prémium szabadidőjárműve. A leggyorsabb ügyfelek várhatóan a jövő év első hónapjaiban vehetik át új autóikat.

216918_pre_production_of_the_new_volvo_xc40_in_the_manufacturing_plant_in_ghent-resized.jpg

A nagyobb XC60 és XC90 modellek mellé besoroló XC40 megjelenésével teljessé vált a Volvo globális szabadidőjármű-kínálata. Az új XC40 az első olyan modell, amely a Volvo Cars új kompakt moduláris platformjára, a 40-es széria összes soron következő modelljének alapját is adó CMA (Compact Modular Architecture) padlóra épül.

A Volvo az elmúlt években jelentős összegű beruházásokkal alakította át a genti gyártóüzemet a CMA alapú autók globális exportközpontjává; beleértve a karosszériaüzem 8000 négyzetméteres kibővítését. Összesen 363 darab új robotot telepítettek, köztük azt, amelyet a ghenti dolgozók egymás között csak úgy emlegetnek: a „Vadállat”. Ez a nagyméretű robot, amely a Volvo Cars globális termelőhálózatán belül is egyedülállónak számít, az autók alsó vázszerkezetét emeli fel a mennyezet közelében húzódó futószalagra.

216927_pre_production_of_the_new_volvo_xc40_in_the_manufacturing_plant_in_ghent-resized.jpg

Gent egyike a Volvo Cars két európai személygépkocsi-gyártó létesítményének; 1965 óta szerelnek itt össze Volvókat. A közelmúltig itt gyártották az első generációs XC60-ast, a Volvo bestseller középkategóriás szabadidőjárművét. Szintén itt készül a V40 / V40 Cross Country kompakt ferdehátú modellpáros, valamint az S60 és V60 típusok. A Volvo másik európai gyártólétesítménye a márka szülőföldjén, a svédországi Torslandában működik. Emellett a vállalat két gyártóüzemet működtet Kínában, valamint az USA Dél-Karolina államában jelenleg is folyik annak a gyárnak az építése, amely a várakozások szerint 2018 második félévében kezdi meg a termelést.

Aki meg akarja nézni a teljes képanyagot, az kattintson a lenti képre (FIGYELEM!!! Lesz benne szőke, igazi svéd összeszerelő lány is!) 

A VolvoBlog YouTube csatornájára pedig kitettem a gyártás indításakor készült videót is, ha van rá öt perced:

 

Kövesd a Volvoblogot a Facebook oldalán is, hogy még több, a márkával és a svéd életérzéssel kapcsolatos információról értesülj első kézből! Katt ide: fb.com/volvobloghu

A Volvoblog már az Instagramon is aktív! Keress minket az alábbi felhasználónéven: volvoblog.hungary