A Rizling-akció - 2. rész: Levegőn, földön, vízen, földön…

Így gyere haza autóval Svédországból

Miután végre megkaparintottuk Rizlinget, a sötétkék V70-est, nem volt más hátra, mint megszervezni az egész utazást. A kijutás elég egyszerűnek tűnik, hiszen a hazai fapadossal kiröppenek Nyköpingbe, majd onnan másfél órányi autókázással jutunk el vendéglátóm otthonába, aki vállalta, hogy kijön elém. Innen is köszönöm!

A dátum megfelelő kiválasztásának és a szerencsének köszönhetően mintegy 6700 forintba került a repülőjegy, aminek annyira örültem, hogy hirtelen felindulásomban még megleptem magamat egy 3400 forintos extra lábtér opcióval is. Így bő tízezerből végre kényelmesen elvihetem a mintegy 190cm magas testemet minden rendes Volvo-buzi Mekkájába (jó tudom, az egy város), Svédországba!!! 

Soha nem voltam még ott, de kb. 20 éve készülök kimenni. Egy nagy álom válik valóra, na. Két éve végül nem én mentem ki érte, hanem Sam jött haza hozzánk, így most duplán elégedett lehetek majd.

Ha a kiutazás ilyen egyszerűnek tűnik, a túra korántsem kímélőbb része nyilvánvalóan hazafelé lesz, méghozzá a lábon történő hazahozatal miatt. Már lélekben készültem az Öresund-hídra, Dániára, a német Autobahn-ra és a többi állomásra a jól bejáratott, mintegy 2000km-es útvonalon. Peter már tapasztalt utazónak számít, hiszen harmicegynéhány esztendeje, egy évben legalább egyszer autóval lejön kicsiny hazákba. Mert ezt szereti. Ő is ugyanezt az itinert járta be sokáig, azonban nemrég útvonalat váltott. Tavaly óta ugyanis Svédország dél-keleti csücskéből komppal jön Gdynia-ba, majd Lengyelországot É-D viszonylatban átszelve, Szlovákián át érkezik Magyarországra. Ezzel a bölcs döntéssel a Stena Line kompon tíz órát tud pihenni, és mintegy 700km-t képes spórolni a német útvonalhoz képest.

A svéd Stena Line hajótársaság foglalási rendszere nagyon hasonlít a fapados légitársaságok bevett szokásaihoz, azaz minél előbb foglal valaki helyet, annál olcsóbban juthat hozzá a jegyhez. Mivel Peter időben (még az egész Rizling-sztori előtt) eltervezte szokásos tavaszi útját, kedvezőnek mondható, 808 svéd koronás áron szerzett zsugát a fedélzetre. Ez egy autó és egy utas díja, azaz ehhez kellett hozzárendelni még egy utast (engem).

Mi a Stena Vision névre keresztelt ladikkal szállunk majd vízre, ami 1987 óta van szolgálatban, 176m hosszú, mintegy 1700 utas és 460 jármű befogadására képes. Pontosan harminc féle szoba található rajta, 1-4 személyig, tengerre néző luxuslakosztálytól egészen az ablaktalan alvókapszuláig. Szerintem mi az utóbbiban kapunk helyet. Ha már nagyon unom a bezártságot, vagy nem tudok aludni, számos szórakozási- és kikapcsolódási lehetőség közül választhatok. Majd meglátjuk…

Olyan ismerős volt a Stena Line neve… Megvan! Mi pontosan így énekeltük a Bee Gees klasszikus refrénjét kölyökkorunkban. Ezzel zárom mai soraimat, no meg azzal, hogy hamarosan folytatom a sztorit!

 

A következő részt itt találod:
- 3.: Mennyiből jön haza az autó?

Előzmények:
1.: Megint autót hozok Svédországból!

Kövesd a Volvoblogot a Facebook oldalán is, hogy még több, a márkával és a svéd életérzéssel kapcsolatos információról értesülj első kézből! Katt ide: fb.com/volvobloghu

A Volvoblog az Instagramon is aktív! Keress minket az alábbi felhasználónéven: volvoblog.hungary