Tovább szárnyalt a Volvo Magyarországon 2021-ben

Még a koronavírus sem állhatott a rekord útjába

Sorozatban nyolcadik alkalommal állított fel új értékesítési rekordot a Volvo Autó Hungária. Tavaly összesen 2541 új Volvo talált gazdára itthon, ami a koronavírussal és beszállítói nehézségekkel sújtott időszakban a hazai piacon is rendkívülinek számít.

287330_volvo_cars_starts_production_of_c40_recharge_in_ghent_belgium.jpg

Az eladások az előző, szintén csúcsévhez képest is 14,8 százalékkal nőttek (2020: 2213 db). Az értékesítés szempontjából ez már a 8. egymást követő növekedési év. Ezzel a számmal tavaly a 15. legnagyobb márka lett a Volvo a 2,1 százalékos piaci részesedéssel. Ha azonban a kivonásokkal (forgalomba-helyezés dátuma plusz 60 nap intervallum alatt kivont gépjárművek) megtisztított statisztikát nézzük, ott már a 12. helyen végzett a márka 2,7 százalékos piaci részesedéssel.

Az XC típusok felé irányuló népszerűség továbbra is nagyon erős. Tavaly a teljes Volvo értékesítés
77 százaléka a három XC között oszlott meg: az XC40 (827 db) 33 százalékkal, az XC60 (755 db) 30 százalékkal, az XC90 (362 db) pedig 14 százalékkal részesedett a teljes eladásból. Az XC40 és XC60 iránti nagy keresletet mutatja, hogy mind a két modell első helyezést ért el saját kategóriájának prémium szegmensében.

2021-ben a Recharge modellcsalád tagjait is egyre többen választották: a hálózatról tölthető hibridváltozatok
értékesítése tavaly 68 százalékkal haladta meg a 2020-as eladásokat, és a teljes eladásból 28 százalékkal részesedtek ezek a modellek.

img_1488-resized.JPG

2021 abszolút nyertese: az XC40 (korábbi tesztünket IDE kattintva olvashatod el)

A Recharge család 2021-ben két új taggal is bővült: megjelentek a Volvo első tisztán elektromos
változatai, a nyár elejétől rendelhető XC40 Recharge (Volvoblog teszt hamarosan!) és a decembertől elérhető C40 Recharge modellek, amelyek – a teljes évre vetítve – az eladások 2 százalékát tették ki. Az új modellek mellett az év végétől a kínálat része lett a kisebb teljesítményű P6 tisztán elektromos motor, és megjelentek a továbbfejlesztett Recharge hálózatról tölthető hibrid hajtásláncok (kivéve XC40 modell). A módosítások nyomán jelentősen megnőtt a hatótávolság, ugyanakkor csökkent a szén-dioxid-kibocsátás, valamint javult a menetdinamika és a vezethetőség.

Az általában meghatározó flottaeladások is nőttek tavaly, és mintegy 30 százalékkal haladták meg a 2020-as
statisztikákat. Ezen belül kiemelendő a Recharge modellek eredménye, 57 százalékkal több flottamegrendelés
érkezett a konnektoros hibrid vagy teljesen elektromos autókra, mint egy évvel előtte.

Részletes értékesítési statisztikák:
XC40 – 827 – 33%
XC60 – 755 – 30%
XC90 – 362 – 14%
V60/V60 Cross Country – 299 – 12%
V90/V90 Cross Country – 109 – 4%
S60 – 94 – 3,5%
S90 – 94 – 3,5%
Összesen: 2540 darab

A Volvo magyarországi hálózata 13 márkakereskedésből áll. 2021-ben már az összes kereskedés az
új, modern skandináv formanyelv szerinti arculatot képviseli, és 13-ból 12 márkaszerviz sikeresen bevezette a VPS (Volvo Personal Service – Volvo Személyes Technikus Koncepció) programot, az utolsó márkaszervizünk pedig 2022. második negyedévében csatlakozik hozzájuk.

***

Iratkozz fel a Volvoblog YouTube csatornájára: https://www.youtube.com/c/VolvoblogHungary

Kövesd a Volvoblogot a Facebook oldalán is, hogy még több, a márkával és a svéd életérzéssel kapcsolatos információról értesülj első kézből! Katt ide: fb.com/volvobloghu

A Volvoblog az Instagramon is aktív! Keress minket az alábbi felhasználónéven: volvoblog.hungary